Παρασκευή 4 Οκτωβρίου 2013

Επαναληπτικές ασκήσεις στη Γλώσσα, ενότητα 1η



Άσκηση: Στις παρακάτω περιόδους να υπογραμμίσετε και να αριθμήσετε τις προτάσεις, όπως στο παράδειγμα:


Π.χ.: Όταν το 1600 π.Χ. μεγάλοι κυκλαδικοί οικισμοί καταστρέφονται από σεισμό, οι Κυκλάδες περνούν στη επιρροής της μινωικής Κρήτης, που γνωρίζει τότε τη μεγαλύτερη ακμή της    (3)

                                                                                                                    
       I.          Άνοιξε τις κλειδαριές της παλιάς βαλίτσας, σήκωσε το σκέπασμα και είδε ένα μωρό ξαπλωμένο σε ένα παχύ στρώμα βαμβάκι.

     II.          Θα προτιμούσα πάντως να μη χρειαζόταν να έρθω.

   III.          Παρατηρήστε στο χάρτη τη γεωγραφική θέση της Κρήτης και εξηγήστε τη μινωική θαλασσοκρατία.

   IV.          Πήγε τα γεγονότα μπρος πίσω στο μυαλό της και προσπάθησε να θυμηθεί αν κάτι αλλόκοτο είχε συμβεί πριν βρουν το παιδί.

     V.          Είναι πολύ δυναμικός αθλητής, αλλά του λείπει η τεχνική κατάρτιση.

   VI.          Είναι θλιβερό τον 21ο αι. να εκφράζονται τέτοιες απόψεις, ενώ έγιναν τόσοι αγώνες στο παρελθόν για τα ανθρώπινα δικαιώματα και την κατάργηση των  κοινωνικών διακρίσεων.

 VII.          Οι Σπαρτιάτες μάθαιναν τα παιδιά τους να αποφεύγουν τη φλυαρία και να μιλούν σύντομα και περιεκτικά.

VIII.          Ο Αριστοτέλης είδε ότι η δημιουργία της πόλης-κράτους ήταν μια επιθυμία των ανθρώπων για ζωή.

   IX.          Αν και δεν ενέκρινε τη μουσική αυτού του είδους, δεν είπε τίποτα.

     X.          10.Ήταν σχεδόν μεσημέρι και η θερμοκρασία ανέβαινε και τον έκανε να ιδρώνει κάτω από το βαρύ παλτό του.


2η Άσκηση: Να χαρακτηρίσετε τις παρακάτω προτάσεις ως προς τη σχέση τους με τις άλλες(κύριες ή δευτερεύουσες), να σημειώσετε τη συνδετική λέξη, όπου υπάρχει, και να δηλώσετε το είδος της σύνδεσης(παρατακτική, υποτακτική, ασύνδετο σχήμα), όπως στο παράδειγμα:


π.χ.(Όταν το 1600 π.Χ. μεγάλοι κυκλαδικοί οικισμοί καταστρέφονται από σεισμό),           Δ
 (οι Κυκλάδες περνούν στη σφαίρα επιρροής της μινωικής Κρήτης.)     Κ
Υποτακτική

σύνδεση
1.      Θα μπορούσε να είχε στείλει κάποιον άλλον.
2.      Σηκώθηκα, ντύθηκα γρήγορα, βγήκα αμέσως από το σπίτι.
3.      Ούτε τον είδα ούτε θα τον ξαναδώ.
4.      Ή θα έρθεις μαζί μου ή θα κάτσεις στο σπίτι.
5.      Πήγε μια βόλτα στην πόλη ώσπου να ξανανοίξει το
6.      συνεργείο.
7.      Σε παρακαλώ να κάνεις υπομονή μαζί του.
8.      Ήταν σε καλή φυσική κατάσταση για την ηλικία του, το πρόβλημά του ήταν περισσότερο πνευματικό.
9.      Δεν ξέρω πόσο θα αντέξω ακόμα τα αρνητικά του σχόλια για τη δουλειά μου
10.   Προτού φύγεις από το σπίτι, πάρε χρήματα.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.